Instalarea bibliotecii grafice WinBGIm

Biblioteca grafică WinBGIm se poate descărca de aici:

winbgim.zip

Atenție: pe web găsiți alte variante ale acestei arhive, dar nefuncționale.

Dupa ce descarcati și scoateți fișierele din această arhivă, veți face următoarele lucruri:

  1. Extrageti fisierele graphics.hwinbgim.h si libbgi.a din arhiva winbgim.zip.
  2. Copiati fisierele graphics.h si winbgim.h in folderul include din compilatorul MinGW, care se gaseste, cel mai probabil, aici: c:\Program Files (x86)\CodeBlocks\MinGW\include\)
    (sau aici c:\Program Files (x86)\CodeBlocks\MinGW\include\ sau aici: C:\MinGW\include)
  3. Copiati fisierul libbgi.a in folderul lib al directorului compilatorului MinGW, care se gaseste, cel mai probabil, aici: c:\Program Files (x86)\CodeBlocks\MinGW\lib\ 
  4. (sau aici c:\Program Files (x86)\CodeBlocks\MinGW\lib\ sau aici: C:\MinGW\lib)
  5. In Code::Blocks accesati Settings >> Compiler… >> linker settings
  6. Faceti click pe butonul Add in partea Link libraries, apoi rasfoiti si selectati fisierul libbgi.a
  7. In partea dreapta (adica la Other linker options) scrieti urmatoarele comenzi:
    -lbgi -lgdi32 -lcomdlg32 -luuid -loleaut32 -lole32
  8. Faceti click pe OK.

Descrierea funcțiilor grafice se găsește aici:

http://www.cs.colorado.edu/~main/cs1300/doc/bgi/bgi.html

Un exemplu de program de test pentru grafica este aici:

#include <iostream>
#include <graphics.h>
#include <winbgim.h>

int main()
{

  initwindow(800,600);

  int x = 400, y = 300, r; 
  for (r = 25; r <= 125; r += 20)
      circle(x, y, r);

  getch();
  closegraph();
  return 0;
}

Dacă acesta functionează, puteți continua să folosiți orice funcție grafică și de lucru cu mouse-ul din biblioteca WinBGIm.

Succes!