Obțineți puncte din proiecte pentru o tabără gratuită

1. Puncte din proiecte

Elevii care vor obține cele mai multe puncte în cadrul cercului de informatică „Programare cu răbdare” vor beneficia la vară de o tabără gratuită.

Punctele se pot obține prin prezență normală (1p), prin participarea la activități deosebite (0,5p), prin participarea la concursuri (3p), prin premii obținute la concursuri (1p-3p), precum și prin realizarea de proiecte în echipe (3-5 membri).

Proiectele realizate se punctează cu 5 puncte – 10 puncte. Toate proiectele reprezintă implementarea în C/C++, folosind Code::Blocks, biblioteca grafică WinBGIm etc. a unui joc din următoarea listă. Proiectele se vor realiza de către elevi la cerc sau acasă, dar trebuie să fie prezentate la cerc, de cel puțin 4 ori.

Pentru a obține 5 puncte, jocul trebuie să fie funcțional în sensul că poate fi jucat între doi jucători (de unul singur acolo unde este cazul). 

Jocurile care au și interfață grafică pot obține 6 puncte. 

Pentru a obține 7 puncte, programul trebuie să permită și jocul împotriva calculatorului, calculatorul jucând aleatoriu, dar corect.

Dacă este implementată o strategie de joc pentru calculator (nu neapărat o strategie câștigătoare sau inteligență artificială), se pot obține 8 puncte.

Se pot obține 9 puncte dacă jocul are și alte elemente, cum ar fi:

  • cronometru sau temporizator pentru mutări/joc;
  • sunete sau melodie de fundal (pentru sunete sau melodii, puteți folosi orice bibliotecă doriți);
  • istoricul mutărilor;
  • posibilitatea de a reface ultima mutare;
  • meniu cu comenzi;
  • sistem de ajutor (în limba română, eventual în engleză, rusă, arabă, franceză, spaniolă, italiană);
  • posibilitatea de a personaliza piesele, dimensiunea tablei, inclusiv opțiune pentru persoane cu dizabilități de vedere;
  • elemente de noutate, care nu se regăsesc în aceleași proiecte de la alte echipe;

Pentru a obține 10 puncte, trebuie ca:

  • să fie scris folosind cod curat;
  • proiectul să fi fost realizat printr-o colaborare foarte bună a membrilor echipei.

2. Resurse generale pentru realizarea proiectelor

În dreptul fiecărui proiect vor apărea din când în când, link-uri către resurse utile. Totuşi, iată câteva resurse generale:

3. Lista de proiecte

Mai jos sunt date proiectele ce pot fi alese de către voi. Pentru fiecare proiect sunt precizate câteva elemente simple, descrierea completă a proiectului facându-se verbal la întâlnirile de la cerc.

1: Bridg-It

Proiectul constă în implementarea unui joc de strategie “Bridg-It”, așa după cum este descris acesta în cartea Martin Gardner – Entertaining Mathematical Puzzles, incepand cu pagina 71:

2: Împărţirea careului

Implementati un joc pentru a rezolva probleme de genul celor de la pagina 121 din cartea Nicolae Oprisiu – Mai in gluma, mai in serios

3: Cinci cifre

Proiectul consta in implementarea unui joc de strategie “Cinci cifre”, asa cum este descris acesta in cartea “Olimpiada jocurilor rationale“. Detalii si strategie: https://en.wikipedia.org/wiki/Mastermind_(board_game)

4: Joc oriental

Implementati un joc de strategie intre doi jucatori ca cel descris in cartea  la pagina 44 jos si continuand pe paginile urmatoare (“Iată incă un joc de tip cu creionul pe hartie, prezentat de Sam Loyd intr-o problemă a sa ca fiind un joc oriental, foarte vechi”).

Jocul se mai numeste si Dots and Boxes: http://dotsandboxes.org

Iată ce a făcut până acum un student de-al meu: https://www.youtube.com/watch?v=Z80G_TZnvIc&fbclid=IwAR3ts8IrD_OYB0UnUxMrbGKmR1iXqmV7jGhv27msx0Pd91E3Ws2QVJna3Zs

5: Bonol

Implementati un joc de strategie intre doi jucatori, ca cel descris in cartea  la pagina 46 jos si continuand pe paginile urmatoare.

Jocul se mai numeste si L-game, vedeti aici: https://en.wikipedia.org/wiki/L_game

Vedeţi aici câteva indicaţii:

http://www.chokleong.com/2015/08/03/edward-de-bono-l-game/

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.cocos2dx.lgame&hl=en_US

6: CuGo

Implementati un joc de strategie intre doi jucatori, ca cel descris in cartea  la pagina 59 jos si continuand pe paginile urmatoare.

7: Jocul evitării pătratelor

Implementati un joc de strategie intre doi jucatori, ca cel descris in cartea  la pagina 68 si continuand pe paginile urmatoare.

Vedeti aici descrierea jocului (jocul nr. 1 din carte): http://www.boardgames-blog.ro/fisiere/FLEX-Regulament_scanat_low.pdf

Atenţie! Pătratele sunt definite doar prin colţurile lor. Puteţi lua în considerare şi pătrate a căror colţuri formează laturi ce nu sunt neapărat paralele cu marginile ecranului.

Un exemplu de joc realizat până acum, în primă fază (cu strategie): https://www.edusoft.ro/fisiere/patrate_ramona_diana.mp4

8: Impas

Implementati un joc de strategie intre doi jucatori, ca cel descris in cartea  la pagina 71 si continuand pe paginile urmatoare.

Puteti juca online la https://ro.goobix.com/jocuri-online/fotbal-impas/

9: Solitarul

Implementati un joc de strategie intre doi jucatori, ca cel descris in cartea  la pagina 133 si continuand pe paginile urmatoare.

Urmatoarea lucrare de masterat se refera la jocul Solitarul si altele similare:

https://diglib.tugraz.at/download.php?id=5b6d297eea357&location=browse&fbclid=IwAR3FSuFUkcCTI5TKCvuhkxXWyfAScfW0Xt5lOExBmfBkhXUUGQ-dnihPNM0

Alta carte ce trateaza acest joc (vezi pagina 61):
10: Vapoare

Proiectul consta in implementarea unui joc de strategie “Vapoare”, asa cum este descris acesta in cartea “Olimpiada jocurilor rationale“, incepand cu pagina 172. Atenţie! Acest joc poate fi dezvoltat doar ca aplicaţie între om şi calculator, deoarece în cazul unui joc între doi jucători, cei doi jucători şi-ar putea vedea reciproc vapoarele ascunse, de pe propria tablă de joc. Se permite dezvoltarea jocului în reţea, dacă vă pricepeţi la acest lucru.

11: Din colţ în colţ

Proiectul consta in implementarea unui joc de strategie “Din colt in colt”, asa cum este descris acesta in cartea “Olimpiada jocurilor rationale“, incepand cu pagina 107.

Este similar jocului Damehttps://ro.wikipedia.org/wiki/Dame

Iata ce a facut un student de-al meu, pana la primul laborator (L9): https://www.youtube.com/watch?v=9Ctj3Yf0en0&feature=youtu.be&fbclid=IwAR22s-_4k8whokRADKTFw33juVjOkv_kUBxZCuIWC2et5aWLLfaGu4SHZ_w

Si cineva din grupa E2: https://www.youtube.com/watch?v=YUJ7tY5T8Tg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2Lqck39KLx8siMmbyCHbYl3xIuHO0M8nf3KuAF67G4dkblllc4hydoKqo

12: Război in 8

Proiectul consta in implementarea unui joc de strategie “Razboi in 8”, asa cum este descris acesta in cartea “Olimpiada jocurilor rationale“, incepand cu pagina 246.

13: Segmente

Proiectul consta in implementarea unui joc de strategie “Segmente”, asa cum este descris acesta in cartea “Olimpiada jocurilor rationale“.

Atenţie! Pentru a face un algoritm eficient care să testeze intersecţia a două segmente oarecare, citiţi următoarele pagini din capitolul de geometrie computaţională din lucrarea „Introducere în Algoritmi” de Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson și Ronald R. Rivest: https://www.edusoft.ro/fisiere/

14 = (2 persoane): Cinci în linie

Proiectul consta in implementarea unui joc de strategie “Cinci in linie”, asa cum este descris acesta in cartea “Olimpiada jocurilor rationale“. Puteti vedea jocul aici: http://www.info98.ro/nanu/jocuri/riti-piti.php

15: Câinii şi vulpea

Proiectul consta in implementarea unui joc de strategie “Cainii si vulpea”, asa cum este descris acesta in cartea “Olimpiada jocurilor rationale“, incepand cu pagina 70. Un exemplu de asemenea joc si prezentarea sa video gasiti aici: http://www.edusoft.ro/introp/video/Stefanel%20Turcu%20CAVU%20-%20IA2.mp4

Un exemplu de început făcut de cei din grupa E1: https://www.youtube.com/watch?v=r49TUD5295Q&fbclid=IwAR2K3ZSQequNUoj4mzoXLG-wURza3EKG9fyp48NVhS9K_Mce4K6natN6YfA

16: Raliu auto

Proiectul consta in implementarea unui joc de strategie “Raliu auto”, asa cum este descris acesta in cartea “Olimpiada jocurilor rationale“, incepand cu pagina 331.

Exemple de programe (in diferite stadii) pentru acest joc:

17: Moara cu noroc

Implementati un joc de strategie ca cel descris incepand cu pagina 217 in cartea Nicolae Oprisiu – Mai in gluma, mai in serios

4. Chestiuni generale despre realizarea proiectelor

  • Acest mod de repartizare a echipelor si are urmatoarele scopuri:
    • elevii vor fi obisnuiti cu felul in care vor lucra in companiile IT;
    • elevii vor fi obisnuiti cu felul in care primesc proiectele de la clientii firmei; doar cei care activeaza ca liber-profesionisti (free-lancers) pot alege ce proiecte vor dezvolta, restul trebuie sa dezvolte proiectele cerute de clienti sau propuse de echipa de management a companiei;
    • se va incuraja crearea de noi legaturi de colaborare intre participanții la cercul „Programare și răbdare”.
  • Proiectele pot fi realizate doar in Code::Blocks, DevC++, Visual C++, folosind limbajul C, cu elementele de baza de C++ (fara elemente de Programare orientata-obiect), fara biblioteci speciale (de exemplu, nu este voie sa se utilizeze STL – Standard Template Library). Se poate folosi C Standard Library, precum si urmatoarele: <windows.h>, <iomanip.h>, <iostream.h>, <conio.h>, <graphics.h> etc.
  • Pentru grafica, puteti folosi doar biblioteca grafica WinBGIm, de aici: https://www.edusoft.ro/introp/index.php/2017/11/18/biblioteca-grafica-pentru-proiecte/

 

2 păreri la “Obțineți puncte din proiecte pentru o tabără gratuită

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *