Despre noi
„Programare cu răbdare” este o inițiativă a Asociației EduSoft (președinte dr. Bogdan Pătruț), care promovează educația STEM în rândul copiilor și tinerilor. Proiectul a început în 17 noiembrie 2018 și a fost derulat de Asociația EduSoft în colaborare cu diferite unități de învățământ și cu diverse organizații care sprijină educația în domeniul IT.
Scopul proiectului este atragerea spre studiul informaticii a mai multor elevi de gimnaziu și liceu, prin abordarea unor teme interesante, într-un mod interdisciplinar și mai puțin formal.
În primul an la cerc au fost înscriși peste 300 de elevi din Bacău și împrejurimi, din care veneau în mod regulat 80-140 elevi, la fiecare întâlnire. Începând cu septembrie 2019, proiectul a fost extins la nivel național, acum desfășurându-se în mai multe centre locale (București, Iași, Timișoara, Galați, Brăila, Zalău, Pașcani, Tg. Secuiesc, Tg. Ocna și Adjud). Un centru nou s-a înființat la Spoleto, în Italia, în colaborare cu Asociația „Ziua Unirii”, pentru copiii români din provincia Perugia, regiunea Umbria, Italia. Acum numărul de participanți activi la cerc depășește 800 copii.
În plus, elevii din toate centrele au ocazia să se întâlnească cu profesori cu rezultate deosebite, cu profesori universitari, precum și cu tineri care au reușit în domeniul IT, prin participarea lor ca angajați sau ca bursieri la companii precum Google, Amazon, Facebook, Twitter, Palantir, Bitdefender etc. sau care au activitate academică deosebită. Aceștia le povestesc despre întâlnirea lor cu informatica și despre preocupările lor actuale în domeniul IT și le predau și unele subiecte mai avansate mai puțin abordate în curricula școlară.
De ce?
Inițial, am pornit în acest demers bazându-ne pe identificarea unei probleme sincere („în Bacău nu plutește în aer ideea de informatică”), dar ulterior am identificat probleme care sunt valabile în orice loc din țară:
1) informatica este unul dintre cele mai atrăgătoare domenii de pe piața forței de muncă, dar companiile de IT sunt concentrate în orașele mari, unde găsesc forță de muncă calificată;
2) numărul de ore de informatică din școală este insuficient în contextul evoluției domeniului IT în toate domeniile de activitate;
3) elevii sunt diferiți și pot fi atrași de diferite domenii ale informaticii (algoritmică, grafică, proiecte complexe, crearea de jocuri, web-design etc.), deci unii sunt orientați spre olimpiade și alte concursuri școlare, alții pe dezvoltarea de aplicații și lucrul în echipe la proiecte complexe, alții pe partea de matematică aplicată, iar alții pur și simplu vor să își clarifice unele noțiuni din programa școlară sau chiar alte teme.