Instalarea bibliotecii grafice WinBGIm
Biblioteca grafică WinBGIm se poate descărca de aici:
Atenție: pe web găsiți alte variante ale acestei arhive, dar nefuncționale.
Dupa ce descarcati și scoateți fișierele din această arhivă, veți face următoarele lucruri:
- Extrageti fisierele graphics.h, winbgim.h si libbgi.a din arhiva winbgim.zip.
- Copiati fisierele graphics.h si winbgim.h in folderul include din compilatorul MinGW, care se gaseste, cel mai probabil, aici: c:\Program Files (x86)\CodeBlocks\MinGW\include\)
(sau aici c:\Program Files (x86)\CodeBlocks\MinGW\include\ sau aici: C:\MinGW\include) - Copiati fisierul libbgi.a in folderul lib al directorului compilatorului MinGW, care se gaseste, cel mai probabil, aici: c:\Program Files (x86)\CodeBlocks\MinGW\lib\
- (sau aici c:\Program Files (x86)\CodeBlocks\MinGW\lib\ sau aici: C:\MinGW\lib)
- In Code::Blocks accesati Settings >> Compiler… >> linker settings
- Faceti click pe butonul Add in partea Link libraries, apoi rasfoiti si selectati fisierul libbgi.a
- In partea dreapta (adica la Other linker options) scrieti urmatoarele comenzi:
-lbgi -lgdi32 -lcomdlg32 -luuid -loleaut32 -lole32 - Faceti click pe OK.
Descrierea funcțiilor grafice se găsește aici:
http://www.cs.colorado.edu/~main/cs1300/doc/bgi/bgi.html
Un exemplu de program de test pentru grafica este aici:
#include <iostream> #include <graphics.h> #include <winbgim.h> int main() { initwindow(800,600); int x = 400, y = 300, r; for (r = 25; r <= 125; r += 20) circle(x, y, r); getch(); closegraph(); return 0; }
Dacă acesta functionează, puteți continua să folosiți orice funcție grafică și de lucru cu mouse-ul din biblioteca WinBGIm.
Succes!
Comentarii recente